Energibars

Jag har bakat energibars som ska få hänga med till förlossningen.
Jag tappar lätt aptiten och blir det då en långdragen procedur är ju dessa bara en perfekt och enkel energibomb att smaska i sig, varesig jag har aptit eller inte.
De är dessutom superenkla att slänga ihop och kan vara ett perfekt mellanmål innan träningen eller liknande.
Recept
Bars
1/2 dl solrosfrön
1/2 dl gojibär
1/2 dl linfrön
1/2 dl pumpakärnor 
1/2 dl nötter, jag använde mig av mandlar men funkar precis lika bra med cashewnötter eller vad som faller dig i smaken!
1 dl blåbär
400g färska dadlar
4 dl mandelmjöl
1 dl smält kokosolja
Gör såhär:
Mixa ihop alla nötter och frön och mixa sen dadlarna separat.
Blanda ihop nötmixen , dadlarna och de resterande ingridienser i mixern.
Lägg ett bakplåtspapper i en ugnsform eller liknande och tryck ut blandningen så tjock som du vill att barsen ska bli.
Chokladlager
0,75 dl kokosolja 
4 msk kakao
2 tsk honung
1 nypa flingsalt
Gör såhär:
Smält kokosolja och blanda ner de andra ingredienserna i kastrullen.
Låt svalna lite innan du breder ut chokladen ovanpå bar-kakan som du tryckt ut i ugnsformen.
Låt stå i kylen och stelna innan du skär upp i lagom bitar.
Voila!