Vår första crossfit-tävling "Sweden mixup"

Varning för långt bild-inlägg men jag måste få säg att detta är något av det roligaste jag har varit med om.

Att tillsammans med min bror få peppa varandra genom hela dagen och kämpa oss igenom 4 svettiga workouts tillsammans var rena drömmen.
Vi har inte tränat ihop sen vi var små och eftersom han bott på annan ort sedan ett par år tillbaka har det aldrig blivit av att vi träffats och kört en wod tillsammans.
Däremot skickar vi nästan dagligen sms, filmer och bilder för att peppa varandra.
Henke var nämligen den person som gjorde att jag fick upp ögonen för crossfit och det är jag honom evigt tacksam för!

Såhär såg dagens wodar ut (den 4e fick vi reda på först efter wod 3).

1a heatet gjorde vi bra, ett par missar men vi var helt klart nöjda och landade på en 18e plats. (Av 38 lag)
2a heatet körde vi på med magisk hastighet vilket tog oss till en 3e placering.
Event tre, vilken var Henkes dröm-wod medans jag mest sprang och nervös-kissade över (haha)..
Att löpa bredvid en duracellkanin var en utmaning i sig med att sen också ha en 6-kilos boll med sig var inte att leka med.
Dock drog min lagkamrat det längsta strået då han iprincip hade tyngden hela tiden med undantag ett par meter då han skulle skaka ut armarna.
Tempot vi höll räckte till en 6e plats på tiden 7.28.

På plats hade vi även stöttning av vår familj och Henkes flickvän m. familj vilket var guld värt!!

Detta är med all säkerhet någonting jag kommer göra igen, både i lag men jag är även sugen på att testa mina vingar individuellt.
Nu är det bara att ladda om och ta med sig denna erfarenhet för jisses vad man lär känna sin kropp genom att utsätta den för utmaningar som dessa!