FRIYAY

Hej fredag, känns som att det enda jag skriver här är ”Nu är det måndag igen, fredag och en hel vecka har gått”
Men alltså jag har hört att tiden som mammaledig skulle gå fort ”ta vara på tiden och njut för det går såå fort” (vilket jag ioförsig tvivlade på då jag trodde att jag skulle vara ständigt rastlös) men yes, tiden fullständigt rinner iväg ifrån mig.
Men jag tycker ändå att jag är väldigt bra på att stanna upp och njuta.
Ni som har följt mig vet om att jag kan få väldig ångest av att tiden går och nu framförallt att Malte blir större.
Tyckte att det var så fruktansvärt jobbigt i början men jag börjar mer och mer infinna mig i att detta är någonting helt annorlunda.
Jag börjar förstå att han inte ska försvinna, det är ingenting som kommer ta slut utan vi kommer växa tillsammans.
Och att se honom växa och lära sig saker är, utan tvekan det största och mest fantastiska jag någonsin har fått uppleva här i livet.
I förrgår testade han ”mat” för första gången (innan har vi ju endast gjort puré på en sak, morot, palsternacka osv) nu gjorde vi sötpotatisgratäng med köttfärs till oss och passade på att göra en form till honom också.
Det var ingen superhit direkt men han lär väl sig att tycka om även den konsistensen efter ett par försök, det är ju ingen brådska heller!
Jonathan är ledig fredagar så vi tänkte att vi skulle fara in till stan och träffa hans mor och så ville han springa intervaller i Galgbergets trappor.
Jag känner mig lite krasslig med halsont och skallebank så promenad få räcka gott för mig.
Ha nu en härlig fredag!
Publicerat i Life of
#1 / / Angelica Ekomorsan.com:

Så kul att prova lite maträtter. Ellen har en så länge bara fått gröt som smakis :)