När man inte ger kroppen rätt bränsle

(null)
(null)
(null)
Godmorgon!
Igår var en sån dag då jag endast fyllde på min kropp med skräp.
Det är så himla enkelt att glömma bort att äta ordentlig mat när man har annat att tänka på och en liten att rodda med.
Fick i mig två fröknäcke till lunch och sen tryckte jag både popcorn och choklad under bion för att sen smaska i mig två pizzaslice som blivit över från det gårdagens barnvakter hade beställt.
Ja ni hör ju..
Och under denna morgonens löprunda kände jag att min kropp var helt ur balans, med all rätt..
Blev 5km och låg på ett 5:07 tempo och hade inga krafter alls att pressa, det var ett tempo jobbigt nog för min dagsform.
Kroppen var så himla seg och tung.
Det är vid såna här tillfällen man verkligen blir varse att man MÅSTE ta hand om sin kropp och ge den rätt bränsle.
Idag blir det andra bullar! (Alltså inte bokstavligt talat bara bullar, det blir mestadels mat) hehe..

Publicerat i Life of