Läget just nu

Hur fina är inte dessa blommorna som kom med bud hem till dörren ifrån mina jobbkompisar!? Så oerhört överraskad och rörd jag blev!
Jag hoppas och tror att ni har en gnutta överseende med att jag just nu inte uppdaterar något vidare frekvent här.
Jag vill såklart spendera varje vaken sekund tillsammans med lilla Malte, ha honom i famnen och pussa på honom när han sover, jollra med honom de få stunderna som han är vaken och sen även passa på att sova lite själv.
Och ja, jag plockar upp honom i famnen och gosar med honom så fort han gnäller så det hinns inte med så mycket annat om dagarna men det är helt okej, för vad är just nu viktigare? ingenting.
Hur är livet som förälder då?
Helt underbart må jag säg, utan överdrift så har jag aldrig varit mer lycklig eller bekväm med livet.
Jag är trött mest hela tiden men aldrig någonsin har jag brytt mig så lite om det, bara jag får ha min lillkille så kan jag känna mig som denna zombie dagarna i ända.
Amningen funkar bra och jag känner mig mer och mer trygg i rollen som mjölkmaskin.
På kontrollen i förra veckan konstaterades att det lilla matvraket gått upp 800 gram på två veckor och vi slipper hålla koll eller väcka honom för mat på natten utan lyssnar numer till hans signaler.
Annars rullar dagarna mest på i en rasande fart och det är redan 17 dagar sen Malte kom till världen, som tur är kommer Jonathan vara hemma lite drygt 2,5 vecka till vilket känns väldigt lyxigt.
Jag tänkte att jag skulle börja på min förlossningsberättelse också, nu när jag fått lite distans till händelsen.
Allt är såklart lite luddigt så jag kommer få utgå ifrån min journal men tänker att det skulle kunna vara lite intressant att läsa trotsallt?
Vi pratar faktiskt väldigt ofta om upplevelsen här hemma och jag tror det är viktigt att bearbeta så fort man känner att man behöver prata om det man varit med om!
Nu ska jag tvätta klart fårpläden till vagnen för den har bebisen spytt ner, japp så glamoröst är mitt liv just nu!
Publicerat i Life of