Sluta nattamma

(null)
(null)
Godmorgon,
Det blåser rejält här men solen skiner, Malte är i full gång med sina morgonrutiner -riva ut alla skåp och jaga Seven medans jag försöker dricka mitt morgonkaffe i lugnan ro..
Det är himla mysigt nu när han mer och mer sysselsätter sig själv med olika lekar medans jag kan bevaka och mest fnissa åt honom.
Då och då kommer han och hämtar mig genom att ta min hand och leda mig till olika platser, gulligt..
Vi har haft en period med kämpiga nätter då vi mer och mer börjat trappa ner amningen på natten.
Natten till fredag bestämde vi oss för att vi var redo att sluta helt (läs jag, Malte var inte lika övertygad haha).
(J var ledig fre, lör och började sent sön så det passade väldigt bra)
3 nätter var, på riktigt -helt kaos.
Men natten till måndag sov han 19-03, buffade och så somnade han om och sen fram tills ca 05.45.
Även inatt var det samma sovmönster, dock aningen mer förbannad vid 03 så jag fick vagga honom till sömns.
Men alltså jag har fått 5 timmars sammanhängande sömn två dagar i rad (!!) jag har inte fått det sen han kom till oss för ett år sedan.
Jag sover dessutom så djupt att Jonte får väcka mig och då vet jag inte ens vem jag är.
Vi har spjälsängen på min sida sängen och inatt fick J fråga mig "ska vi inte plocka upp honom?" Och jag svara -vem!? var är han? 
Då sover man gott haha..
Innan vi slutade amma på natten var han knappt intresserad under dagen och det kunde gå fram tills kvällen innan han ens frågade efter det och mycket därför bestämde vi oss att sluta även nattetid.
Dock har han nu varit i så stort behov av närhet nu på dagarna och i perioder är han närmst tutt-galen.
Jag väljer att lyssna på hans behov och följer hans vilja då jag inte vill förändra allt på en gång.
Dock tänkter jag att det kan vara lite förvirrande för honom så försöker först och främst ta till andra knep så får vi se hur länge det håller på så här.
Några tips och erfarenheter kanske? Kommentera gärna!
Nu ska vi strax bege oss ut på morgonpromenaden och sen får vi se vad vi gör av denna dagen, jag ska in till Stadsbiblioteket och hämta ut en bok som jag stått i kö på men mer planer än så har vi inte planerat för tillfället.
Ha en fin tisdag!


Publicerat i Life of