Lattemamma i Stockholm

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

För någon månad sedan tog jag och Maltebus tåget upp till Stockholm för att Hälsa på Dessan onsdag-lördag.
Hon hade tagit ledigt på torsdagen då vi hängde en heldag annars jobbade hon under dagarna och jag fick testa på att vara latte-mamma i storstaden.
Träffade en pappa i lekparken som bjöd med mig och Malte på "babykyrka" morgonen därpå.
Tog t-banan dit (alltså "spontan-storstadsmamma delux eller!?") sen att jag tänkte hoppa på och åka på fel håll är en annan femma..
Malte levde iallafall loppan och älskade att stoja runt med de andra, kanske 50(!!) barnen.
Efteråt var det fika och sen sov han gott i vagnen medans jag kunde strosa på Stockholms gator i lugn och ro.
Fick verkligen en helt annan bild av Stockholm som jag inte fått när jag varit där tidigare, jag fullkomligt älskar staden efter denna visit, det trodde jag aldrig!
Vi åkte snälltåget upp som kostade 442 pix tur och retur Hässleholm-Stockholm, 442 kronor (150:- dit och 292:- hem) -det är ju löjligt. ..
Dock var man tvungen att fälla ihop barnvagnen så Malte fick sova på mig, mysig men såklart lite mer meckigt då han knappt sov på vägen upp och var himla gnällig.
På vägen hem sov han dock nästan 3 timmar på mig och sen satt det en urgullig tjej mittemot som underhöll honom resten av vägen, vilken dröm alltså!!

Publicerat i Life of
#1 / / FSHD Daniel:

Fina & härliga bilder! :)

Svar: Tack! :)
Amanda Andersson