November 1st

Idag är det den första November och för mig betyder detta att det är fritt fram för julkänslorna att infinna sig.
Jag har redan börjat smygbläddra och läsa de första sidorna av Amelia jul.
Känns lite som att det är startskottet varje år när jag öppnar den för att kika.
Eftersom att jag under årets gång har fått upp ögonen för en mer minimalistisk livsstil så märkte jag ganska snabbt att mycket i tidningen inte tilltalade mig på samma vis som tidigare år och ska jag vara ärlig har jag inte ens reflekterat över att iprincip varje sida har ett budskap som ska locka till konsumtion.
Tidigare har jag nog blivit väldigt inspirerad och köpsugen vilket jag kopplat ihop med julkänsla medans jag numer kan bli lite matt av övertexter som ”Köp den fantastiskt fula jultröjan”.
Jag väljer att se förbi de sidorna och istället fokusera på de artiklar som speglar det som jag tycker att julen handlar om -att äta gott och umgås med mina nära.
På tal om att umgås med nära så är det precis vad vi ska göra ikväll då vi ska hem till mor och far där mina syskon m respektive och farfar befinner sig.
Vi ska äta gott och spendera natten där, mysigt!!
Ha nu en härlig helg!
Publicerat i Life of