Vissa dagar handlar det bara om att överleva

(null)  
(null)
(null)
(null)
(null)
Igår, torsdag slutade J att jobba redan vid 15 (i vanliga fall slutar han 20 på torsdagar) kändes lyxigt att få hem honom tidigt hela veckan.
När han kom hem stod jag med löparpjuksen på och redo för en 6km runda.
Det var närmre 30 grader och motvind halva rundan, vet dock inte vad som var värst..
Fruktansvärt jobbigt var det iallafall, kändes som att jag lunkade fram och var övertygad om att tempot skulle ligga väldigt lågt.
Jag kippade mest efter luft och kände att "nu gäller det bara att överleva"
Gissa om jag blev förvånad när jag kom hem och klockan visade 5.17/km, känns lite som ett kvitto på att min träning ger resultat och att jag höjt min lägstanivå.
Efter mig gav sig J ut på samma runda och efteråt körde vi direkt ut till Östrastranden för ett kvällsdopp.
Min bror Fredrik kom sen hem till oss efter att han slutat jobba och åt jordgubbar i den varma kvällssolen, så mysigt!
Idag har vi varit en sväng på Våxtorpsmarknad och strosat.
När vi kom hem drog vi av en varsin wod:
FOR TIME
100 WB 9kg
100 DU
100 DL 50/40kg
100 push press 30/20kg
100 intervaller 13/10m
Gööör jobbigt, tänkte strunta i det -J hade börjat värma upp och jag stod med en gnällig Malte i famnen och hade redan proppat i mig tre marknadskarameller men kände bara -va tusan, lets do it!
Och man ångrar verkligen aldrig ett träningspass, hur klyschigt det än må låta..
Sen gick jag 5 kilometarn med Seven medans Maltisen sussade sött i vagnen.
Väl hemma igen hade J grillat färdigt burgarna, yummy!
Vi har även hunnit med en sväng in till Stadsbiblioteket för att byta ut lite böcker och en visit hemma hos svärföräldrarna.
Puh vilket långt inlägg det här blev.. hoppas du får en härlig helg!