Nytt rekord

(null)

(null)
När jag startade löprundan i lördags tyckte jag att jag gick ut med ett högt tempo.
Tji fick jag när klockan pep till efter kilometer 1 och visade 5.17.
Fick dock eld i baken och blev peppad att höja tempot vilket gjorde att jag sen sprang in på 4.55/km och därmed personbästa (tidigare 4.58).
Däremot kan jag inte hjälpa att känna mig besviken över att jag inte gått ut snabbare i början (gick 5km med vagn och Seven innan så jag var uppvärmd och kan inte skylla på det) och kunnat komma ner på en lägre tid.
Men det kommer fler tillfällen!
Idag har jag inte bestämt vilken runda jag ska springa sen när J slutat jobba men jag tror inte jag kommer satsa på någon tid utan bara ta det i ett gott tempo helt enkelt.
Vi har planerat in att springa ett mils-lopp i slutet av sommarn så jag kommer snart börja på lite längre distanser, kanske skulle gett mig på det idag?