klämkäck gruppträning och inflammation i axeln

Godmorgon,
Igår under morgonpromenaden fick jag ett meddelande av min svärmor ”tänk ut tre positiva saker och fokusera på dem idag”.
Älskar när hon skickar sina påminnelser för att just fokusera på det man mår bra av är så lätt att glömma.
Vilka tre punkter väljer du att lägga din energi på idag?
 
Jag har ordnat ett månadskort på NordicWellnes inne i stan med start i torsdags.
Tänkte att det kunde vara bra med lite ny energi och annan atmosfär.
Har än sålänge hunnit köra två pass, ett spinning och ett bodypump och jag känner nog inte att jag är helt såld.
Har inte gått på grupp-pass av den sorten (räknar inte in crossfit i den kategorin) sen typ 2014 och jag tyckte nog att det var en aning ”klämkäckt” för min smak.
Alla instruktörer är säkert inte likadana men jag har lite svårt för det där med ”wooho nu kör vi, ni är bäst-ingen protest” energin.
Är jag ensam om att känna så?
Ska självklart testa lite fler pass under månandens gång men sen kommer jag fortsätta köra crossfit här hemma som jag känner nu.
Tråkigt är dock att jag fått så ont i min vänstra axel (om jag ska självdiagnostisera mig skulle jag tippa på att det är en inflammation) så jag kommer ta det lungt på styrketräningsfronten i det närmsta.
Publicerat i Life of