Livet som känguru

God förmiddag!
De senaste nätterna har varit lite kämpigare än vanligt och idag är en sån dag då man är redo för lunch redan klockan 10.
Dagarna består mestadels av att vagga runt bebisen i bärsjal, vilket såklart är väldigt mysigt men också lite krävande.
Vi tog som sagt en tidig morgon och åt frukost med pappan innan han for till jobbet.
Malte sov i lite omgångar och vid 8 tog vi ett litet morgonbad, älskar att lillen är så glá i att bada!
I skrivande stund står jag med min sovande son i bärsjal och äter kokosyoghurt, måste tipsa om detta superenkla mellanmål!
När man blir hungrig är det så lätt att man bara slänger i sig en smörgås eller häller i sig färdigyoghurt (och det är ju ingen nyhet att de innehåller kopiösa mängder socker trots att de skyltar med ”mindre socker” och blabla..)
Vad jag skulle säg var att du ska testa denna kokosyoghurt, just den jag knaprar på nu innehåller 2dl kokosmjölk (som jag haft i kylen så att den skiktar sig och sedan blandar ihop) mixat med frysta jordgubbar (som jag mixat för sig) och lite vaniljpulver.
Supersmidigt att ha i kylen och perfekt om man, som jag behöver äta något på stående fot.
Det går ju självklart att använda vilka bär man vill!
Tips tips, ha en härlig fredag!
Publicerat i Life of