Att hinna med allt och ingenting

Efter fyra dagar med Jonathan på hemmaplan var det idag dags att gå tillbaka i våra roller igen.
Pappan väckte oss med frukost strax innan 7 och sen gick vi ut på en promenad när han åkt till jobbet vid 8-tiden.
Sommar i all ära men alltså -vintern!! när det är minusgrader och sol, ja då älskar jag den.
Malte har haft en period där han endast vill bli runtburen och inte ligga själv.
Jag är nog väldigt bortskämd med en ganska nöjd bebis men på sistone har han blivit gnällig efter bara en liten stund när jag lagt ifrån mig honom.
Nu när Jonte varit hemma så har vi ju varit två om att bära rundor på honom och inte haft honom supermycket själv så vi får se hur han är nu!
Han har faktiskt sovit sen vi gick ut imorse (vaknat två gånger för käk och sen somnat om igen) och här sitter jag och käkar kanelknäcke med smör -såååå gott!!
Det är en liten dragkamp det där med en sovande bebis -man vill hinna med så mycket som möjligt samtidigt som man vill hinna med att göra absolut ingenting.
Idag har jag dock, för ovanlighetensskull hunnit med båda två.
Publicerat i Life of