Graviditetsvecka 26

Nu har jag hunnit gå in i v.26 och jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur jag haft det på sistone.
Vi har altså avverkat 63% av denna graviditet och har 103 dagar kvar (av 280) tills beräknat förlossningsdatum.
Just nu springer tiden iväg i en rasande fart och dessutom har jag mycket på jobbet vilket gör att jag knappt hinner reflektera över att jag faktiskt är gravid och att veckorna byts snabbare än jag hinner blinka.
Kan samtidigt vara skönt att inte bara gå och längta hela tiden, det kommer jag göra nog så mycket på slutet ändå..
Min kropp fortsätter att samarbeta med mig vilket jag är oerhört tacksam över, inga krämpor alls hittills.
Var hos barnmorskan för kontroll i veckan och blodtryck, blodsocker och blodvärde var fullt normalt.
Fick, som alla andra rekommendation om att börja knapra järntabletter dock.
Vikten går också uppåt och har sen inskrivningen gått upp strax över 4kg (4,6 om man ska vara petnoga) och det var också helt normalt vilket känns tryggt.
Så länge jag äter bra mat och motionerar har jag inga som helst problem med att jag ökar i vikt eftersom det ändå inte är någonting jag kan göra åt det.
Sömnen är det dock lite sämre med, jag vet faktiskt inte om det har med graviditeten att göra, eller på någotvis har det kanske det men jag vaknar ofta om nätterna (kunde jag även göra redan innan också) och ligger vaken och grubblar väldigt länge.
Drömmer väldigt sorgliga drömmar också, som inatt drömde jag att Seven blev sjuk och det var så himla hemskt att jag vaknade med gråten i halsen och kastade mig över honom för att gosa det första jag gjorde.
Träningen är det lite si och så med, jag går promenader varje morgon och det funkar fint men som det ser ut nu har det blivit 1-2 träningspass i veckan max.
Kan fortfarande springa vilket jag är tacksam för men hade gärna tränat mer med vikter, jag tar det som det kommer helt enkelt!
Kosten min aptit är från och till, har inga direkta hungerkänslor.
Har bestämt mig för att det just nu inte funkar för mig att äta endast paleo då smaken av kokosmjölk i maten får mig att tappa aptiten helt och hållet.
Det viktigaste är ju faktiskt att jag äter någonting (så länge det inte är halvfabrikat) så just nu äter jag både gluten och mejeriprodukter vilket funkar toppen som det ser ut nu så får vi se hur det blir längre fram.
Socker väljer jag att avstå ifrån, Paris var dock ett undantag då en och annan croissant slank ner..
Jag är ändå inte sugen på sötsaker vilket är ganska skönt, jobbigt att hamna i ett sockerträsk och vara sötsugen hela tiden..
Några cravings har jag inte hunnit få, om inte vatten räknas -måste ha en flaska med mig överallt för oj vad jag slurkar vatten och är törstig hela tiden!!
Publicerat i Life of
#1 / / Wifeey:

vilken fin mage du har

Svar: Tack snälla! :)
Amanda Andersson