Friday

Känns fortfarande så himla ovant att se mig själv med kagge, har knappt tagit några bilder på mig själv de senaste sex månaderna, herre tänk att jag redan har varit gravid i ett halvår(!!) måste bli bättre på att knäppa fina bilder, kan ju vara lite kul att se tillbaka på sen.
Det känns främst väldig konstigt att se sig själv på bild nuförtiden för jag känner mig ju precis som vanligt sen när man ser sig själv så är reaktionen -whaat är det verkligen så jag ser ut!? Haha..
Borde egentligen förstå när byxorna inte går att knäppa om magen längre men jag lever nog i förnekelse..
Annars går vi idag in i vecka 24 vilket betyder 16 veckor eller 162 dagar kvar tills bebisen är beräknad.
Det är så oerhört spännande samtidigt som det känns så himla långt bort, jag har inte riktigt hunnit förbereda mig mentalt men sen och andra sidan så finns det ju en anledning till att vi människor är gravida i 40 veckor.
Idag jobbade jag dessutom min sista dag innan en veckas semester, 9 dagars ledighet oboy SOM jag har längtat!
Vår Parisweekend har varit lite som en milstolpe, vi har sagt att efter vi kommer hem så är det faktiskt dags att börja inhandla lite saker och förbereda för den lilla människan som komma skall.
Ni som har barn, när började ni skriva listor och köpa saker inför er bebis? tänker att allt kanske blir lite mer verkligt när man börjar förbereda sig även med materiella ting.
Sen är det ju allt det administrativa också, jag har mått väldigt bra av att känna mig lugn och ha en känsla av att ”allt löser sig” och jag är fortfarande lugn över det som ska ordnas med men någon gång måste man ju ta tag i det.
Trevlig helg på er!
Publicerat i Life of
#1 / / Jenny:

Så himla fin du är Amanda!! Innan du/ ni vet ordet av är bebis hos er, tiden går fort (även om det ibland känns som den står still ;) )!
Kramar Jenny

Svar: Nämen oj, tack för de fina orden! Så glad du gör mig :) Ja tiden kan ibland snurra på i en rasande fart, man måste komma ihåg att stanna upp och njuta! Kram kram
Amanda Andersson