Dagarna springer iväg

(null)
Denna veckan har verkligen gått så oerhört fort, eftersom att det är lönehelg så jobbade jag lördagen och var istället ledig i onsdags.
Jag måste säg att det bästa med att jag bytte arbetsplats och därmed fick min 40h arbetsvecka är den regelbundna ledigheten.
Förr kunde jag lätt jobba 16 dagar på rad utan någon ledig dag vilket i sin tur gjorde att jag mest var stressad över allt jag sen ville åstadkomma under min sällsynta lediga dag.
Nu har jag liksom alltid två dagars ledigt per vecka och det spelar egentligen ingen roll vad jag fyller dessa dagar med för snart är jag ledig igen.
Kan låta som en självklarhet för vissa men för andra, som också haft/har olika jobb och jagar timmar vet precis vad jag menar!
Nästa vecka är det ju dessutom 1a maj vilket betyder röd dag och ledighet så 4 dagars jobb nästa vecka sen har jag semester veckan därpå då vi har bokat in en weekendresa.
Åker tisdag-fredag men jag unnade mig att vara ledig även måndagen.
Ska bli så oerhört mysigt!!
Publicerat i Life of