Planering är a och o

Ni som känner mig eller har läst min blogg ett tag vet att jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna.

Jag avskyr att inte ha full koll på läget.
När det gäller min träning måste jag planera upp den kommande veckans pass på söndagskvällen för att ha en översikt över hur det kommer se ut och lägga in vilodagar så att det passar mitt schema ultimat.
Självklart kan det ske förändringar under veckans gång men jag har iallafall en plan.
Eftersom jag jobbar lite dumma tider kan jag inte gå på alla grupp-pass som erbjuds (vilket jag egentligen tycker är roligast) och bestämde mig därför för ett tag sedan att följa någonting som heter "The training plan".
När man anmäler sig får man ett inlogg och tillgång till ett program där de lägger ut träningspass veckovis på så vis att man ska få ut maximalt av sin träning.
Det är dem som lägger upp hur passet ska se ut och vilken pace/vikt man ska använda sig av.
För mig funkar detta väldigt bra då jag tycker det är väldigt skönt att veta vad jag ska göra när jag går till gymmet, det blir som en online-tränare helt enkelt, väldigt lyxigt att slippa leta upp pass på egen hand!
Jag tror att passen bygger på sex-veckors perioder där man lägger fokus på olika moment under varje period.
Som nu förbereder jag mig inför Open som går av stapeln på fredag och fem veckor framåt.
Jag har då en bok där jag skriver ner det kommande passet och lägger till kommentarer om så behövs, det motiverar mig väldigt mycket!
Ovan ser ni när jag peppade igång inför träningen imorse, därav de lite mörka bilderna.
Hur gör ni för att få ut maximalt av er träning och behålla motivationen? det hade varit roligt att höra!

#1 / / mariaanderzon.se:

Just nu är mitt fokus ATT träna, därför planerar jag inte alls för då blir jag besviken om jag inte gör det jag planerat.

Svar: Det är väl toppen-bra! Att göra det som funkar bäst för just dig. Motion är ju trotsallt någonting som ska vara livet ut och det viktigaste är att man gör det på ett vis som man mår bra av!
Amanda Andersson