OPEN 17.1

Igår var alltså dagen som det skulle ske, jag tog del av årets första Open-wod.

För er som inte har koll på vad detta innebär kommer här en snabbgenomgång..
Open är en världsomspännande tävling där man under fem veckors tid gör en workout per vecka.
Varje wod släpps på fredagen och sen har man till måndagen på sig att registrerar sitt resultat via en hemsida och på så sätt kan man se hur man står sig gentemot resten av crossfit världen.
De bästa ifrån varje region går sedan vidare till en regionsfinal "Regionals" och därifrån går de bästa vidare till världsmästerskapen, även kallad "Crossfit Games".
Över till mig..
Som jag nämnt tidigare har jag känt mig krasslig och endast kört discogym sedan i måndags och bestämde mig då för att sätta upp ett rimligt mål.
För att detta ska kunna bli relevant för er kommer workouten här:
For time
10 dumbbell snatches 
15 burpee boxjump-overs
20 dumbbell snatches
15 burpee boxjump-overs
30 dumbbell snatches
15 burpee boxjump-overs
40 dumbbell snatches
15 burpee boxjump-overs
50 dumbbell snatches
15 burpee boxjump-overs
vikten var 15kg och time cap låg på 20min.
Vad var då ett rimligt mål för mig?
Spontant kände jag att jag endast ville klara mig inom tidsramen men kände ändå en förhoppning om att hamna på 17-någonting minuter.
Passande nog var jag ledig i måndags, passade på att köra en lugn och lång uppvärmning på 1,5 timme, gick upp i puls, gick ner i puls, gick upp osv..
Lyssnade på Beyonce och gick efter mantrat "Belive in your inner Beyonce" haha..
Det är precis så som min kropp kommer igång som bäst faktiskt.
Min tid landade iallafall tillslut på 14,53 och jag är så himla nöjd över min insats.
Så som min form ser ut idag tror jag faktiskt inte att jag hade kunnat göra mycket bättre, fick inga no-reps och de andningspauser som jag tog behövde jag för att klara mig igenom det.
Nej, jag går med huvudet högt och känner mig väldigt stolt faktiskt.
Vill passa på att tacka alla i boxen för den pepp och heja-rop jag fick under wod:ens gång, så himla betydelsefullt!!