Tillbaka efter semestern

Nu är jag tillbaka på jobb efter semestern igen.

Dessa tre veckorna har, i mina ögon varit helt perfekta.
Jag har verkligen fått lagom av allt.
På någotvis är det ändå alltid skönt att få lite rutin i vardagen (kanske mest försöker peppa mig själv, tro mig jag hade kunnat ha semester alltid) och framförallt i matvanorna.
Hösten är även en liten nystart för mig, varesig det är att rensa ur garderoben eller börja träna på ett nytt gym så älskar jag en fräsch kickstart.
I måndags rensade vi ut kyl, frys och skafferi på dåliga råvaror eftersom vi kommer köra på strikt Paleo igen.
Vi har alltid ätit Paleo i grund och botten men under perioder (läs semestern) har vi tillsatt en hel del annat så som socker, bröd, mejerier och andra onödigheter.
Tycker alltid det känns bäst att rensa ut, känns aldrig bra att slänga frisk mat men saken är den -när ska vi äta det? finns det hemma så kommer det ju förr eller senare slinka ner genom strupen när man får suget.
Då är det lika bra att det inte finns tillgängligt, för en latmask som mig är det bästa tipset -ha ingenting hemma, oftast orkar man inte ta sig ända till butiken för att handla det man fått sug för.
Väl mött mina vänner!

Publicerat i Life of