Lucka nummer 4

Vilken dröm har du haft som du lyckats uppfylla?
På denna fråga måste jag faktiskt svara -mina framgångar inom voltigen.
Att jag har haft möjligheten att tävla på den nivån som jag gjorde, att vinna stipendier, helt enkelt att ha fått vara en förebild.
Jag har dock svårt att välja ut en speciell dröm under hela min "karriär", en fjärde plats på EM var inte helt fel, att få tävla på ryttar VM, att få uppträda i både Globen och Friendsarena, ja många drömmar har gått i uppfyllelse under åren må jag säga.
Men faktiskt, mest nöjd av allt är jag nog faktiskt över mig själv efter mitt uppehåll.
Jag slutade i ett sånt risigt tillstånd både prestationsmässigt och mentalt, jag var sönderkörd och sårad.
Jag tog närmare två år och samlade ihop mig själv och min motivation, mycket hände under den tiden.
Min drivkraft var på topp och jag lyckades komma tillbaka och ta ett brons på SM. (0,007 bakom tvåan men.. vem räknar?! Haha..)
Jag gjorde detta för att bevisa för mig själv hur stark jag faktiskt är, att jag överträffat min prestationsångest och fick njuta till fullo.
Ja de må jag säga, att det var som en dröm.
 
Publicerat i Life of